Home

Paragrafen

Wat hebben we bereikt?

Omschrijving kritieke prestatie indicator

Norm

Soort

Huidige waarde

BJZ: Het Bestuurs- en managementsecretariaat ondersteunt bestuur en management effectief en efficiënt.

Uit de jaarlijkse evaluatie blijkt dat het bestuur en het management tevreden zijn over de ondersteuning van het bestuurssecretariaat en managementondersteuning en zij geven de dienstverlening minimaal een 7.

7,00

Cijfer

7,00

BJZ: We benutten subsidiemogelijkheden- zowel provinciaal, nationaal als Europees -maximaal en minimaliseren de financiële risico's in projecten waarvoor subsidie is ontvangen.

Van de aan de gemeente verleende subsidies wordt bij de vaststelling minimaal 90% van de werkelijk gemaakte subsidiabele kosten ook daadwerkelijk uitgekeerd.

90,00

%

90,00

BJZ: We hebben een effectief en efficiënt inkoopbeleid en contractbeheer.

Al onze leveringen/diensten en werken worden jaarlijks overeenkomstig de wettelijke regelgeving en ons eigen inkoopbeleid ingekocht.

100,00

%

70,00

Financiën: Onze financiële dienstverlening sluit aan bij de behoeften van belanghebbenden.

Voor deze doelstelling zijn geen kpi's geformuleerd.

HRM: De gemeente is een goede werkgever.

Medewerkers waarderen het werken bij de (organisatie) gemeente Horst aan de Maas ‘overall’ met het rapportcijfer 8 (op een schaal van 1-10).

8,00

Cijfer

7,30

Er is jaarlijks 20% in- en externe mobiliteit van medewerkers.

20,00

%

20,00

De helft van de vacatures wordt intern ingevuld.

50,00

%

20,00

Het ziekteverzuimpercentage is lager dan 3,5%.

3,50

%

5,62

Het beschikbare budget voor talentontwikkeling wordt volledig benut.

100,00

%

70,00

Eind 2022 zijn er 10 garantiebanen in onze organisatie gecreëerd.

10,00

Aantal

12,00

HRM: De organisatie heeft actuele personele- en organisatorische ken- en stuurgetallen als basis voor besluiten die bijdragen aan onze doelen.

Het management beschikt over een maandelijks geactualiseerde financiële rapportage op HRM-gebied.

100,00

%

100,00

Het management beschikt continu over 'realtime' informatie over HRM-thema's.

100,00

%

80,00

90% van de HRM-beheertaken verloopt digitaal.

90,00

%

90,00

IV: De dienstverlening en bedrijfsprocessen van de gemeentelijke organisatie worden tegen acceptabele kosten ondersteund door kwalitatief goede informatie en informatiesystemen.

Afgehandelde zaken/dossiers zijn binnen 1 maand gearchiveerd.

80,00

%

80,00

De ontvangen poststukken zijn binnen 2 werkdagen digitaal geregistreerd.

95,00

%

96,00

De ontvangen vragen en (storings)meldingen bij de Servicedesk zijn binnen 5 werkdagen afgehandeld.

90,00

%

97,00

De beschikbaarheid van de (primaire) businessapplicaties op werkdagen van 7.00 tot 18.00 uur is gegarandeerd.

99,00

%

99,00

Medewerkers/ bestuurders maken gebruik van onze informatieproducten (dashboards, themakaarten, analyses).

50,00

%

40,00

Alle op te starten IV-projecten hebben rendement voor de organisatie, uitgewerkt in een business case.

50,00

%

45,00

Elke maand is er een actueel overzicht van budgetten en investeringen IV.

90,00

%

90,00

We realiseren de acties uit het programma- en de deelplan(nen) samenwerking VH voor 2022.

90,00

%

80,00

De basisgegevens in het gegevensmagazijn komen overeen met die in de bronapplicaties en
afwijkingen hierin corrigeren we binnen 2 weken.

90,00

%

90,00

IV: De inrichting, het beheer en de uitvoering van de informatievoorziening zijn integraal op elkaar afgestemd. Daarbij wordt rekening gehouden met in- en externe ontwikkelingen.

80% van de in het jaarplan informatievoorziening genoemde projecten worden binnen het lopende jaar gestart en/of afgerond.

80,00

%

75,00

Hoe hebben we dat gedaan?

Deze pagina is gebouwd op 05/24/2023 17:05:48 met de export van 05/24/2023 11:14:42