Wat hebben we gedaan?
In Horst aan de Maas werken we aan vitale kernen. Een goede bereikbaarheid is hierbij belangrijk. Hierbij hebben we ingezet op veiligheid en duurzaamheid. Zo hebben we in 2022 een duurzaam, openbaar verlichtingsnetwerk gerealiseerd door oude lampen te vervangen door Ledlampen. Voor een goede bereikbaarheid onderhouden we de wegen op het niveau 'basis'. Daarbij zorgen we dat er geen kapitaalvernietiging plaatsvindt. Hiervoor hebben we in 2022 het noodzakelijke onderhoud aan de wegen uitgevoerd. We zorgen dat onze civieltechnische kunstwerken "veilig en heel" zijn. We investeren in de omgeving van station Horst-Sevenum. Het voornaamste doel is het gebied en de wegen naar het station (verkeers)veiliger en aantrekkelijker maken en daarbij het reisgemak voor reizigers te vergroten. Het ontwerp voor de stationsomgeving is definitief, en is kaderstellend voor de uitwerking in 2024. Ter ondersteuning van het bikeway-tracé Greenport – Brainport hebben we in 2022 een nieuw vrij liggend fietspad aangelegd tussen de Greenport Bike Way en America. |
---|
Wat hebben we bereikt?
Omschrijving kritieke prestatie indicator | Norm | Soort | Huidige waarde |
---|---|---|---|
We hebben duurzame, veilige, goed onderhouden en begaanbare civiele kunstwerken. | |||
Er doen zich in de periode 2016-2025 geen voorvallen voor die toe te schrijven zijn aan de onderhoudstoestand van de kunstwerken. | 0,00 | Aantal | 0,00 |
Er is geen sprake van kapitaalvernietiging door achterstallig onderhoud. | 0,00 | Bedrag | 0,00 |
We hebben een duurzaam, betrouwbaar openbaar verlichtingsnetwerk dat bijdraagt aan de veiligheid van onze inwoners | |||
In 2025 bestaat onze Openbare Verlichtingsinstallatie voor 64% uit LED-verlichting. | 64,00 | % | 52,00 |
Bij de raadpleging van het burgerpanel in 2022 geven meer mensen aan dat zij vinden dat de openbare verlichting een bijdrage levert aan een veilige leefomgeving dan bij de raadpleging van het burgerpanel dat in 2019 zal worden gehouden. | Cijfer | 7,00 | |
We hebben een klimaatrobuust, veilig en begaanbaar verkeersnetwerk met snelle verbindingen, aangepast op nieuwe mobiliteitsvormen. | |||
We zien op gemeentewegen t.o.v. 2017 een afname van het aantal verkeersongevallen. Dodelijk ongeval < 2 | 2,00 | Aantal | 5,00 |
We zien op gemeentewegen t.o.v. 2017 een afname van het aantal verkeersongevallen. Letsel< 42 | 42,00 | Aantal | 45,00 |
We zien op gemeentewegen t.o.v. 2017 een afname van het aantal verkeersongevallen. Uitsluitend materiële schade < 213 | 213,00 | Aantal | 0,00 |
De kwaliteit van de wegen voldoet aan het niveau "basis" volgens de wegbeheersystematiek. | 0,00 | Aantal | 0,00 |